torsdag 29 maj 2008

Det här med att blogga...

... är verkligen skitbra. Inte bara för att det fyller en viss funktion för ens självgodhet, utan också för att man slipper umgås med folk.

Exempel:

Jag ringer inte längre till min syster Pernilla. Det tar en massa tid som jag inte har med alla dessa ungar överallt. Men jag älskar henne verkligen mest av allt (ja hon kvalar ju direkt in på min Top 10-lista) och jag vill ju gärna höra hur hon har det där uppe i Gävle. Därför läser jag hennes blogg varje dag och förundras över att hon fortfarande inte kan stava (trots att det finns stavningsprogram) och att hon har noll koll på grammatik.

Pernilla är f.ö. den enda personen över åtta år som jag vet som hittar på egna ord när hon löser korsord - det där ordet som egentligen makes sense får hon ju kanske dra av en bokstav på för att det ska få plats i rutorna.

En annan bra grej med att blogga:

Det öppnar för många fler samtal, t.ex. med min granne Malin. Hon läser bloggen och VIPS! så kan vi prata om att Mattias ska vara pappaledig hela sommaren. Och jag läser hennes blogg där jag och maken går under namnet Småbarnsföräldrarna Som Aldrig Sover. Nu förstår jag att hon var MATFÖRGIFTAD och inte bakfull efter helgens grillkväll.

Och så kan vi prata om bloggandet och riktigt frossa i vilka otroligt härliga småbarnsmammor vi är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ja ja....jag har aldrig någonsin påstått att jag kan stava! LOL LOL LOL

Du glömde dessutom nämna att jag är lärare. OBS! dock inte i svenska (som tur är)

Aj löv jo tooooo