lördag 1 januari 2011

Om man ska ta och...

... försöka sammanfatta året som gått. Här kommer årets första - och kanske längsta - inlägg: Vad hände egentligen 2010?


Januari

Vi blir med Wii - något som skulle förändra Ludvigs liv. Jag och Mattias njuter av våra egna uppväxters revival när vi blir sittande framför Super Mario.

Barnen är sjuka mycket.


Februari

Vintern tar visst aldrig slut.

Love lär sig att somna själv i egen säng ♥

Jag och min syster Pernilla går på Mia Skäringers show.


Mars

Love fyller två.

Molly fyller tio.

Mattias fyller trettiosex.

Louis Vuitton-väskan dränks i hostmedicin.


April

Påsk.

Barnen är sjuka konstant.

Askan som sprutar upp ur vulkanen på Island stoppar all flygtrafik.

Men tillsut tar vi oss iväg till Florida, jag och Mattias.

Kommer hem till ett regnigt och iskallt Sverige och firar Valborg i Mariebergsskogen, tillsammans med Jerker och Alva.


Maj

Ludvig opererar snoppen.

Våren smyger sig på. ♥


 Juni

Molly får följa med till frissan och göra slingor.

Skolavslutning.

Jag gör min sista dag på McDonald's.

Midsommar i Mariebergsskogen.

Akutbesök ett denna sommar.


Juli

Den årliga jordgubbeplockningen på Ängebäck.

Vi besöker Astrid Lindgrens Värld.

Och Parken Zoo i Eskilstuna.

Och Stockholm och Gröna Lund.

Vi spenderar en vecka i Strömstad.

Akutbesök två.

Vi hinner också med en riktig partykväll på stan.


Augusti

Kräftskiva.

Jag och Molly är på Mallorca en vecka.

Jag börjar läsa till förskollärare.


September

Vi går på bröllop.

Vi firar fem år som gifta ♥

Val i Sverige. Vi får in ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Burr!

Oktober

Farmor blir väldigt sjuk.

Jag pluggar tills jag dör.

Någon fest ihop med fina vänner hinner vi dock med.

November

Molly har sitt första prov i skolan och kommer hem med alla rätt.

Vi går på Idol.

 Årets kanske bästa serie börjar.

Jag stressar ihjäl mig över plugg/jul/Thailand - eller typ hela december faktiskt.

Vi har tokkallt och snöigt redan nu!

December

Luciafirande.

Jag fyller år.
  
Julafton.

Vi åker till Thailand.

Ludvig fyller fem år.


... och ja, kära vänner, när detta inlägg publiceras har vi - om allt gått som det ska - landat på ett soligt Phuket. Kanske har jag redan hunnit uppdatera bloggen, jag vet inte riktigt hur internetuppkopplingen ser ut. Om några dagar kommer Pernilla och hennes barn ner. Längtar!

God fortsättning och allt det dära!

Inga kommentarer: