söndag 16 januari 2011

Det blev inte så...

... mycket bloggat från Thailand, men vi har allt som allt haft en alldeles fantastisk semester - trots att jag varit sjukare än jag varit på flera år. Som tur är hann vi med en hel del första veckan, sedan gick vi mest omlott med olika åkommor.

Det första som hände var alltså att jag fick streptokocker och fyrtio graders feber. Fick penicillin injicerat, plus en fem dagars tablettkur som skulle göra mig frisk. Efter tre dagar var jag fortfarande jättesjuk, och det visade sig då att jag fått inflammation i muskeln där penicillinet sprutats in. Ny dunderkur med antibiotika som slog ut allt. Inklusive magen då.

Blev då matförgiftad eller... ja, jag vet inte. Kanske fanns det inga goda bakterier kvar efter medicinen - men dålig blev jag iallafall. Diarréer och kräkningar om vartannat, så fruktansvärt alltså.

Någonstans i den här vevan fick Love inflammation i en tå så han fick svårt att gå. Det hade kommit in sand och jox under en tånagel som höll på att lossna. Penicillin och bakteriedödande salva blev ordinationen.

Och så fick Molly och Mattias också streptokocker såklart. Ny medicin. Och mina tusen myggbett svullnade upp till golfbollsstorlekar och gav rödflammiga utslag över hela kroppen - man kunde faktiskt se hur det spred sig från armen till magen och benen på bara tio minuter. Allergimedicin och salva och anti-kli-medicin.

Ja, det var väl allt. Nu ska jag kurera mig över helgen och sen kör vi igen på måndag.

1 kommentar:

♥ Bina ♥ sa...

ojoj.. "vilken resa"... hoppas du känner dig stark och frisk snabbt!

KRAM