onsdag 26 januari 2011

Tack och lov har barnen...

... varit friska nästan hela hösten och vintern. Hur hade vi löst det annars, med obligatoriska skoluppgifter och apmycket på jobbet? Varje gång barnen börjar hosta så får jag en iskall kår längs ryggraden där jag tänker att NU, nu är det dags, nu drar det igång igen. Men icke. Inte hittills. Det har varit strödagar hit och dit, men absolut ingen fara.

Men nu känner jag mig lite skraj igen. Molly har fått streptokocker för tredje gången på en månad. Som tur är, så är hon inte så sjuk för övrigt, så jag kan gott åka iväg till uni och gå på en tvåtimmarsföreläsning om miljöfrågor och hållbar utveckling.

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Ett tips: Kolla de små i halsen igen, ta prov!!! En gång hade jag också streptokocker 3 ggr på en månad, det visade sig att min son (då typ 2-3 år) hade det och smittade om mig hela tiden. Det är inte säkert att små barn får symptom, men de kan fortfarande smitta andra.