söndag 23 januari 2011

Efter att ha varit uppe...

... med Love en stund på morgonen, gick jag och lade mig igen. Och vaknade med ett ryck klockan tio! "Hjälp, halva dagen har gått!", ropade jag till Mattias. "Äsch, det gör väl inget," svarade han, "man ska ju passa på och ta igen sig på helgerna."

Vänta här nu! Så tänker inte jag. På helgerna ska man passa på att göra allt det där man inte hunnit med under veckorna. Så idag har jag fixat lyxig brunch, klippt håret på Ludvig och Love, vikt tvätt, rensat garderober och plockat plockat plockat.

Mattias har tagit med sig Ludvig och Molly och en termos oboy till Mariebergsskogen för lite skridskoåkning, och nu ligger resten av söndagen framför mig som ett oskrivet blad. Jag tror att jag ska börja med att snosa lite på Love som kollar på TV i brist på annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min kära svärdotter,du är jätteduktig! Kramar