onsdag 26 januari 2011

Helt plötsligt har vi...

... lite pengar över den här månaden. Genast bestämmer vi för att lämna in bilen på service. Och så känner jag instinktivt att vi behöver en ny väska.

"Ska du köpa en sån?", frågar Mattias när han ser mig kolla på Louis Vuittons Keepall på datorn.
"Kanske," svarar jag. "Vi behöver ju en weekendväska till familjen, vet du. Vi behöver en. Den där gamla McDonald'sväskan har ju gått sönder, så jaaa... vi behöver ju en ny. Den här är perfekt i size."
"Men Maria, den väskan kanske kostade tvåhundra," kontrar han. "Den här, den... kostar ju flera tusen."
"Ja, men tänk vilken investering då," menar jag. "Den här kommer alltid att vara stylish. Och tänk vad kul för dig att ha något snyggt att packa i när du ska iväg på dina jobbevents."

Det är ju nästan som om jag gör honom en tjänst om jag beställer en sån!

Inga kommentarer: