fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan börjar...

... med en trasig diskmaskin. Jippi-kay-yay! Precis vad jag önskar mig. Reparation? Inte förrän efter jul. Garanti? Oh nej. Kanske går den inte ens att laga. Så jag kan bli sittande med både reparatörsräkning plus kostnaden för en ny diskmaskin.

Vi har verkligen femtusen över just nu. De där pengarna ligger väl inslagna under granen nu, kan man säga. Men det är jul och jag vågar varken chansa eller vänta. Risken är att dessa lediga dagar blir överjävligt stressiga när vi ska fira här allihopa. Jag kanske dränks i disk. Och lagom till att en miljon tallrikar ska diskas kommer min syrra drabbas av plötslig GBP-dumping så hon måste lägga sig och vila istället för att hjälpa till. I've seen it before.

Så då får jag ju en anledning att besöka det nya Elgiganten-varuhuset idag då. Det och dela med mig av ännu ett Anne Taintor-citat. Gotta love them!

Inga kommentarer: