måndag 26 december 2011

Här sitter vi som...

... är trötta. Denna julen alltså! Vi har haft himla trevligt, det inte det, men ack så intensivt det är. 

Å jag drunknar i tvätt och annat som jag bara inte orkat med över jul. Vi har flängt runt en del och Molly tog en sväng till sin pappa igår för lite engelskt firande - men som fick ett snabbt avslut sent på kvällen när julen tokballat ur därborta och hon stod utanför vår ytterdörr och grät.

Och idag har vi (och samtliga andra småbarnsfamiljer i staden) ätit på donken och gått på bio. Och äntligars äntligen är det lugn och ro i vårt hem. Vi har precis sagt hejdå till Pernilla & co - och det var precis lagom för vi hade nog börjat bli ovänner snart annars - och barnen har gått och lagt sig. Själv ska jag lägga mig i min nybäddade säng och välja ut någon ny bok från bokhögen att läsa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maria,älskade svärdotter,vad tråkigt för Molly!!!! Jag önskar att hon kom till oss istället igår.Jag saknade henne sååå mycket! Kram Margarete