torsdag 13 oktober 2011

Jaha, då är det snart...

... helg igen. Veckan har gått i ett - med studiegruppsarbete, en tvättmaskin som gått sönder, inhandlandet av de sista höst/vinterkläderna, viktiga samtal med dottern, dagisfotografering inkl. syskonbild, bööö--- Orkar inte ens tänka nu. Skönt med helg. Mattias jobbar häcken av sig men jag har inte mycket planerat.

Veckans roligaste är ju då att Ikea börjat sin julskyltning. Jag jublar som ett barn. Min bästa tid på året, kanske. Och jag ser att första advent infaller redan den 27 november i år. Tidig julgransklädning även 2011 alltså!

Veckans sugigaste är när avundsjukan sliter tag i en med våldsam kraft, som den gjort nu när min granne aka Kära Johanna åkte iväg på en spontantripp till New York över helgen. Jag som inte ens lyckas rodda ihop ett par dar i London i december. Jag tuggar fradga men ler mitt allra ljuvaste leende. Och ber henne köpa med ett rouge hem.

1 kommentar:

NY-johanna sa...

Har fixat rouget nu :)
Kram