lördag 16 april 2011

Tidig - men härlig - ...

... morgon med de små. Jag börjar gilla det här livet då jag är trött på kvällarna! Morgnarna får helt plötsligt guldkant då. Och kanske börjar jag bli vuxen trots allt! Det är alltså inte helt coolt att vara vaken till ett när man ska upp med drakar vid fem. Vilken insikt va! Nu börjar vi morgonen med övermogna bananer, Dora och en ballong som helst inte ska släppas alls. Själv har jag satt på lite tvätt, druckit te och skickat tusen dollar till USA.

Eftersom Mattias inte var hemma igår, tog jag med mig barnen till McDonald's. Det är konstigt att vi i princip aldrig äter där - men Mattias väljer ju naturligtvis annat när vi inte orkar laga mat. Barnen var iallafall överlyckliga! Enligt dagisfröknarna hade Love börjat tjata om McDonald's redan vid frukosten, och sedan fortsatt hela dagen. Och visst var det gott! Love som grinar vid middagsbordet 9 av 10 dagar nuförtiden, åt glatt upp i princip allt. Ludvig då, som är byggt som ett skelett, åt alla nuggets och beasås, alla pommes, alla morötter och all dricka. Och en tredjedel av min McFeast. Och sedan var han fortfarande hungrig så han åt en hamburgare också. Vart tar det vägen? Jag önskar att jag hade samma metabolism.

Inga kommentarer: