onsdag 27 april 2011

När jag är på...

... semester, brukar jag försöka köpa med mig ett par roliga grejer hem som ett litet minne av resan. Den här gången plockade jag upp några fina souvenirer på klassiska Fortnum & Mason; två superfina teburkar och en kakburk med de sprödaste chokladkakor man kan tänka sig. Johanna köpte velvet macaroons, men helst av allt hade vi velat ha en av varje tack. Hylla efter hylla med burkar, hampers och andra förpackningar to die for. Man får inte heller missa deras fantastiska saluhall på bottenvåningen med allt från foie gras till rostade jättemyror!
Det här är liksom ingenting man slänger när det är slut! Tvärtom får de då en alldeles speciell plats på finhyllan. Tills dess njuter jag av en kopp klassisk earl grey i min "Världens bästa mamma"-mugg jag fick av Molly i Alla hjärtans dag-present. ♥

Inga kommentarer: