lördag 2 april 2011

När vi var i Fort Lauderdale...

... förra året, åt vi på en restaurang som låg alldeles vid havet. Den hade öppen servering med en svindlande utsikt över vattnet och solnedgången, och lite laidback Floridamingel på gatorna. Gästernas sorl blandades med musik från pianobaren, och det var en alldeles extraordinär upplevelse. Vi åt så god mat - jag åt samma varje dag för jag tänkte att jag ångrar mig resten av livet om jag inte äter det här så mycket som möjligt.

Walnut and goat cheese encrusted breast of chicken with saffron risotto and balsamic glaze. Där har vi det.

Igår samlade jag mig och mailade restaurangen för att be om receptet. I morse vaknade jag med ett nytt meddelande i inboxen från deras executive chef! ♥

"It might take some practice to perfect this dish to your liking, but think positive and keep trying until you are comfortable with the dish", skrev han. Nähä!? Men nu känns det som om jag har en ny livsuppgift, eller nåt.

Inga kommentarer: