lördag 2 april 2011

Härliga lördag! Disigt...

... ute, undanröjning av vintern inne. Om jag plockar undan alla dunjackor och tjockvantar och goretexkängor kanske jag hjälper våren på traven. Plocka, rensa, sortera. En del går i slänghögen, annat i skänka-bort-högen, något i säljahögen och vissa grejer i spara-till-lillebror-högen.

Jag är mosig och osminkad och som vanligt så bjuder jag frikostigt på detta vintertrötta fejs. Är hjärtligt trött på alla fantastiska livsstilsbloggar där perfekta hem, perfekta barn, perfekt make och perfekt tandrad visas upp. Blekt, fejkat och otroligt prestationsångestframkallande för vissa. Jag har iallafall ansträngt mig något och kammat sidbena. Så den härliga utväxten sticker fram lite extra.

Men jag borde ha photoshoppat in det här fotot i guldram, inser jag nu. För det är ju det här som är sanningen, och jag är så tacksam för att jag får leva det här livet med mina operfekta barn, operfekta make och operfekt kropp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin du är gumman o jag längtar ännu mer tills du får en lucka så vi kan ses o tjata! =) ha en fin helg du mosiga mamma!
kram Theres

Marita sa...

Ha ha! Kan inte annat att göra än att instämma! ; ) Här är mamman blekfet, barnen har lite intorkat snor under näsan och golvet skulle som vanligt behöva skuras och spegeln putsas....men who cares?? Jag lever, och är frisk..det är huvudsaken!

Anonym sa...

och det är just därför jag fullkomligt ääälskar din blogg med 3 barn på 5,3 och 1/2 år så är det skönt att läsa din blogg och få känna igen sig :)

/Mia