onsdag 6 april 2011

Lång och intensiv...

... dag, med en väldans massa tårar och viskningar och knuffar och borttappade mössor på vfu:n. Gode Gud. Att dessa människor - och jag som ska bli en av dem! - orkar med sådant hela dagarna, varje dag - det är helt otroligt. Och mitt eget medlande och pusslande fortsätter ju även när jag kommer hem till mina egna små drakungar.

Linas matkasse-middagen var katastrof idag, grå fisk i smaklös soppa. Trippelburr plus mitt eget ryggande fick mig att hälla ut skiten i vasken och steka pannkakor istället. Mattias satt dock snällt kvar och åt av öststatsfisken.

Nu har jag duschat, vaxat ögonbrynen, krupit i min härliga ka-ching dress och nu... nu lägger sig lugnet så sakteliga.

2 kommentarer:

Elin sa...

Haha hade också en galet-hektisk dag idag åå vfu:n! Jag funderade på om jag verkligen valt rätt ;-)

K sa...

Tycker alla förskolefröknar är hjältar, precis som många av oss (host harkel) inom vården. Vi borde ha minst tio papp mer i ingångslön allihop. Så det så. Finns det nåt viktigare än att ta hand om folks barn samt vårda sjuka människor?? Tror inte så.