onsdag 28 oktober 2009

Vad ska man då...

... spendera dagen med?

Jag har precis tittat mig i spegeln och insett att jag gått här hemma isolerad alldeles för länge. Jag har ju vampyrögonbryn som måste underhållas.

Sen har jag shoppat ett par fina julklappar till mig själv, Helen och Pernilla - samma till alla, men mest av ren tristess.

Och så tog jag av Love spritomslaget på stortån. Om du tänker dig hur ett lik ser ut efter att ha legat i vattnet ett par månader - för det har vi ju alla sett i filmer - ja, där har du Loves tå. Skitäcklig och stenhård men mushy på samma gång.

... och nu då? Ska nog köpa en julklapp till. Jag har fått för mig att det är bra att sprida ut denna fruktansvärda kostnad som julen innebär. Och så ska jag bada bebi. Och helt plötsligt var det här en sån där skitonödig mammablogg igen.

Inga kommentarer: