lördag 24 oktober 2009

Nu är det...

... avklarat. Högskoleprovet alltså. Efter första delen ville jag gå hem och kräkas. När det var fem minuter kvar hade jag bara svarat på åtta frågor. De andra tolv svarade jag bara på så att det blev en snyggt mönster på svarslappen.
Men sen gick det hyfsat! Man måste komma ihåg att det var elva år sedan jag gick ut gymnasiet! Det svåraste matte jag räknat ut sedan dess är procentrabatter på reor och dollarkursen.

När jag kom hem och skulle rätta provet, så var första delen den som inte räknas. Vilken jävla tur! Så hejsan hoppsan så hade jag 88 rätt av 122. Vilket borde motsvara 1,4-1,5. Så jävla gryyyym!!! Jag är skitglad. Och ett riktigt snille tycker mamma.

Såklart vi skulle fira med lite hämtmat! Dels på grund av att jag är så inihelvete briljant trots förkylning och en halv sömnlös natt, dels på grund av att jag glömt ta fram mat ur frysen i morse och ingen annan i hushållet klarar av att göra det heller tydligen. Pizza blev det. Perfa!

4 kommentarer:

Fröken Källgren sa...

Jag tycker åxå du är ett snille =)

Mamasnest sa...

Wow, kanon!

K sa...

Grattis grattis!!!

Anonym sa...

Jag visste att du skulle klara det!!!
GRATTIS och KRAMAR till min vackra svärdotter!!!!!!!