lördag 31 oktober 2009

Jag och Mattias är ensamma...

... hemma. Pojkarna är hos farmor och Molly är på Halloweenfest hos sin bästa kompis. Vi har lagat oxfilé med sparris och ätit middag i skenet av några tända ljus. Det är ofantligt tyst.

Tidigare idag hände något så konstigt som att Love somnade vid matbordet. Det har aldrig hänt med något av barnen innan! Ett tu tre så kroknade han bara av.

Han lade huvudet lite på sned...


... började klippa lite med ögonen...


... och somnade sedan sittande.



Molly klädde ut sig till en liten hondjävul.


Och så gjorde vi en fin pumpadekoration som hon tog med hem till V i present.


Mattias och jag tog en promenad upp till Ruds kyrkogård, där hans mormor ligger begraven.

Jag i min nya fina jacka!


Mattias frös och drog upp jackan över ansiktet så jag blev så full i skratt! Han såg på pricken ut som den där knorrande högtalaren som kommer upp på Teletubbies och säger "Dags att säga hejdå" eller "Vart tog teletubbiesarna vägen?".


Framme i minneslunden. Vansinnigt vackert. Och som vanligt stod jag och gråt tysta tunga tårar över Andy som rycktes bort alldeles för tidigt.

Inga kommentarer: