tisdag 27 oktober 2009

Som om det inte vore nog...

... med lite skitsjukdomar här hemma, har Loves tå svullnat upp till typ dubbla sizen. I morse skulle jag ringa vårdcentralen för att få en läkartid. När telefonslussen varit öppen i tio minuter var den fullbokad för resten av dagen. Svininfluensafrågor, någon?
Fick jourtid att träffa doktor Bosse nu ikväll. En doktor som pratade Kalle Anka-språk med Ludvig - som för övrigt lade sig helt bekvämt i gynstolen i samma rum - och som berömde Love för att han var så lugn. Många saker har han blivit kallad detta kärleksbarn, men lugn? I don't think so. Vänta du bara, tänkte jag.

Så iallafall konstaterades det att Love har nageltrång med en stafylocockerinfektion (hur man nu stavar till det!) i tån. Och så skulle det skäras i den gula svullnaden. Ut sprutade varet och Love skrek som en stucken gris. Den stackars sköterskan skulle försöka hjälpa till och sprita såret, men han viftade så frenetiskt med tårna så det tog sin lilla tid. Tillslut fick hon på ett omslag och ett litet strumpförband. Så himla söt på lilla fina foten.

2 kommentarer:

Mamasnest sa...

Om det är någon familj som delar topplistan på otur med oss så är det ni!
Hälsa lilla godingen från oss och ge honom mycket glass!

Anonym sa...

Men kära nån!!!! Jag blev helt chockad när jag mitt i natten kollade din blogg,Maria!!!

Stackars Love,lille vännen,vad han råkat illa ut!

Har du någon nytta av mig under dagen imorgon,så ring!!!!

Kram svärmor