onsdag 16 september 2009

Mattias ligger fortfarande och...

... sover. Klockan är tjugo över sju här, men jag har varit vaken sedan sex. Idag är det en hel dag shopping som står på schemat, så det är bäst att jag låter honom vara utvilad. Han har ingen aning om vad han ger sig in i. Han tycker att det varit jobbigt andra gånger i NY. Hohoho. Idag ska vi slå rekord.

Igår kväll var vi på San Gennaro Italian Feast nere i Little Italy. En gatufest av helt galna mått. Sjukt mysigt! Först stannade vi såklart på Lombardi's för lite pizza.


Här beställer man inte varsin pizza, utan man väljer storlek efter antal personer och så delar man. Vi valde en Classic pie och en White pie med ricottaost. Som alltid. Mmmmm...


Vi pratade en del om kändisar. Sandee har någon ur Entourage som brukar komma till baren. Och hon brukar se Cynthia Nixon (Miranda i SATC) i hundparken ibland. Max hade fått besök av Paulie från Sopranos på jobbet häromdagen. Jag vill också vara med om lite kändisspotting!

Sen gick vi förbi en väldigt hi-tech restaurang där de enbart serverar olika sorters rice pudding. Å de hade himla roliga skyltar på dörren.



Sen fick vi säga hejdå till Max som skulle bli alltför aggressiv av folkmassorna på feasten. Så han fick gå hem. Han berättade att han häromdagen slängt av en kille från tunnelbanan, för att han försökt ta kort under kjolen på en annan tjej i vagnen. Bra!


Två män och en rosa mini. Hon är mindre än mig. Ellr det är hon nog kanske inte förresten, jag hade ju träskorna på mig igår. Men söt och liten som en seriefigur.


På feasten. Här skulle jag nästan vilja vara italiano jag med.


Galet mycket folk ute en tisdagskväll!



Grillspett a´la Italian-American style.


Sen hade de slängt in ett par freakshows också för nöjes skull.


Sista stoppet innan vi åkte var efterrätt på Ferrara's. Dessa små ljuvliga bakverk är som små konstverk i sig.


Två minuter efter att vi sagt hejdå och hoppat in i taxin uptown, ringer Sandee och säger att hon precis sprungit på Carlos Leon som är pappa till Madonnas barn Lourdes. Skit också!

Inga kommentarer: