måndag 13 juni 2011

Dagis är stängt...

... för planering idag, men resten av veckan är det tänkt att killarna ska vara där. Om jag mår bättre ska jag jobba, annars ska jag ligga på soffan och kurera mig i ett tyst och lugnt hem.

Tisdag och torsdag har vi avslutningsfester på Loves och Ludvigs respektive dagisavdelningar. Ludvig säger adjö för all framtid, medan Love flyttar upp till en syskonavdelning där är han blir allra minst. Tur att han är lite gapig av naturen, så han kan stå upp för sig själv!

Men det där med avslut är ju som bekant inte min grej... och det är alltid värst att säga hejdå till de fröknar som tagit hand om barnen från början, när de var som minst. Som har matat och bytt blöjor och burit och tröstat och plåstrat och klappat om. Det kommer bli många tårar den här gången, det känner jag.

Och har det undgått någon att jag helt plötsligt fått en förkärlek att fotografera blommor? Så här fint har barnen det i sin utemiljö!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maria! Får jag följa med på dagisavslutningarna? Krya på dig! Svärmor,kramar!