lördag 18 juni 2011

God morgon kära...

... vänner. Idag vaknar vi till en dag som kommer innehålla... inget speciellt. Jag ska rensa i linnegarderoben, men annars har vi inget planerat. Jo förresten! Det är en lucka i regnet och molnigheten i eftermiddag, så vi ska passa på att grilla.

Men jag har en skön morgon med mina småpojkar! Molly och Mattias sover fortfarande, och vi sitter och har de sedvanliga bråken vid frukostbordet. Framförallt är det Love som krånglar. Han vill ha yoghurt och flingor. Så får han det. När det står på bordet kommer han på att han vill ha leverpastejsmörgås istället. Han får inte det. Inte innan han ätit upp det han fått först.

Sedan klarar han plötsligt inte av att äta yoghurt själv. Han har för korta armar för skeden, säger han. Då säger jag att han får sitta kvar vid bordet tills hans armar har vuxit ut. Då äter han. Och spiller överallt på flit. Då ryter jag. Då gråter Love.

Men sen äter han minsann! Och han får både macka och banan när han är klar.

Inga kommentarer: