onsdag 2 juni 2010

På onsdagar slutar jag...

... klockan 13. Det här är mycket bra för logistiken i vår familj. Normalt sett fixar jag det jag inte hinner under veckan annars, plus att jag storhandlar då.

Inte idag. Idag hade jag utvecklingssamtal på skolan. Vi pratade om tankarna kring att börja i fyran - det ska bytas skola och fröken och bli nya klasser och hej baberiba. Och så gick vi igenom de nationella proven barnen har kämpat med hela våren. Totalt sett hade Molly enbart fyra fel på proven. Sammanlagt bara fyra fel av typ hundrafyrtio frågor! Hon är både snäll, snygg och smart! Vilken oerhört lyckad kombo. Det måste hon ha fått från mig.

Storhandlandet blev alltså inte av idag, men Mattias kom och styrde upp läget. Han fick välja mellan Ica Maxi-pest eller lägga barn-kolera. Han valde Ica! Så snällt alltså. Och han ringde bara hem två gånger för att fråga om något jag skrivit på handlingslappen.

Inga kommentarer: