fredag 11 juni 2010

Och så var det...

... då skolavslutning idag. Mattias, jag och Mollys brolla Vincent åkte ner till Domkyrkan för att fira Molly ihop med mormor och Margarete. Vincent är alltså 20 år och hade tagit ledigt från jobbet för att kunna närvara vid examensfirandet. Vilken brorsa gör det i den åldern? Han har aldrig bevittnat ett sådant här spektakel förut eftersom de inte har något liknande i England, men han höll god min under alla utdragna tal och psalmer.

Molly och Vincent.

Jag, Molly och Mattias.

Jag har hela tiden känt mig ganska stabil inför att säga hejdå till alla fantastiska lärare, och hejdå till Hagaborgsskolan och till hela lågstadiet, men igår kväll fick Molly en gråtattack och svår separationsångest precis när hon skulle lägga sig. Denna scen med en gråtande dotter spelades upp om och om igen i mitt huvud, vilket medförde att jag var den mest rödgråtna mamman som någonsin vinglat i högklackat på grusgången. Vincent var mycket skeptisk till mitt beteende och tyckte att om någon skulle gråta så var det väl Molly. Jomenvisst.

Gesällentreorna.

Och det skulle trixas med blommor.
Gesällens underbara personal.

Molly och fina fröken Carina.

Molly och Andre.

Fullt på Fontana, fullt på Kebabhouse, fullt på Napoli. Men lediga bord på Norrstrands pizzeria! Hurra!
Vincent, Molly och jag.

Och dagen avslutades med några Guitar Hero-riff.

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Det är inte så att Vincent jobbar med el? I så fall har han varit hemma hos oss och dragit kabel till hottuben. :-)