torsdag 28 januari 2010

Jag älskar att bloggen...

... har så många läsare. Det är otroligt kul att det är så många som kikar in, trots att jag inte är någon Elin Kling (I wish!) - eller kanske är det just därför.

Tydligen så är det många gamla kompisar som är här och läser också. Jag kommer låsa upp så det blir lättare att skriva något.

Å här kommer en hälsning till några gamlisar som läser här ibland:

Jennie K - skickar en hälsning via kommentatorsfältet ibland. Du skriver alltid gulligt :) Jennie och jag gick i samma klass på högstadiet och vi snattade duktigt ihop - förutom att vi alltid höll varann om ryggen när föräldrarna höll på att snoka reda på om man varit full i helgen.

Susanne S - var förbi på jobbet idag (och det är hon som är huvudanledningen till detta inlägg). Tre barn senare ser hon fortfarande ut som tolv. Vi bodde grannar när vi var små. Hon hade FilmNet hemma, och det var stort.

Pernilla B - oxå en gammal kompis från skoltiden. Vi tittade på Fräcka Fredag hemma hos henne när jag sov över, som fanns inspelat. Det var lite pirrigt och härligt.

Céline H - smyger också runt här fick jag veta av Susanne. Här finns tusen historier att berätta - ganska oskyldiga dock, med tanke på att hon också kommer från The Hood. Men jag minns mycket hur hennes mammas blå mascara rann längs kinderna när hon svettades när vi badade bastu.

Nina, Elin, Theres och the Girls - era gamla partyrävar följer man med spänning på facebook! Väx aldrig upp.

Nu måste jag gå tillbaka till verkligheten och inte fastna i 1994, även om livet var så mycket roligare då. Roligare, för det var mindre allvarligt. Men nu då, allvarligt talat: Spaghetti å köttfärssås till middag. Känner att Love har bajsat. Måste hjälpa Molly med läxorna. Å så vidare va.

1 kommentar:

Anonym sa...

Javisst smyger jag omkring här ibland :-) Men jag kan inte fatta hur du kan komma ihåg så mycket från back in the days? Träffade en mamma i Ellens ridgrupp, som frågade om jag inte kände igen henne? "Eh, nej tyvärr." Hon var tydligen från Stockfallet och hängde med oss när vi brukade vara där under en kort period, kanske -92? Hon hette Josefin, minns du henne? /Céline