fredag 15 januari 2010

Kommer ni ihåg Garbage...


... Pail Kids? Wiiiie vad roliga de var! Alla samlade på sådana när jag gick på lågstadiet. Så fort man fick en peng över, sprang man över vägen till S-jouren och knep en förpackning.

Ännu bättre var det när man skulle till pappa varannan helg, han som led av konstant dåligt samvete och kunde fläska till med tio förpackningar på en gång!

Ganska snart blev de förbjudna på skolan, precis som allt annat roligt. Harriet hade fått nog helt enkelt! Hon förbjöd oss också glädjen med att se på tv innan vi skulle till skolan. De få minuter barnprogram som fanns på morgon-tv på den tiden!

Att ge mina ungar Nickelodeonförbud på vardagsmorgnar är samma sak som att skjuta sig i foten. Det är ju enda tricket för dem att vakna till liv och äta upp frukosten! Annars drar jag ett mammahot om att det minsann inte blir något Svampbob-avsnitt innan det är dags att gå till dagis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ooh Garbage... Som jag älskade dessa små klisterlappar!
Skulle jag hitta dem till salu i dag så hade de inhandlats i rödaste rappet som en liten nostalgi tripp =) Kul att fler minns dem med glädje!!!