tisdag 5 januari 2010

Nu ska jag redogöra...

... lite bättre om min Wii-upplevelse igår, nu när jag har tillräckligt mycket blod i hjärnan för att tänka igen.

Jag köpte iallafall följande spel:


Verkade härligt! Äntligen en personal trainer, tänkte jag. Time to get in shape, liksom.
Visade sig iallfall vara en PT från helvetet!
Först skulle man fylla i sitt namn (kul)
Sen sin vikt (mindre kul)
Sen skulle man mäta lår (för jävligt) och midja (vilken?) och allt annat.
Bystmåttet var väl hyfsat kul tills jag kom på att 85% av centimetrarna beror på bred rygg istället för stora bröst.
Mina biceps hade väl ungefär samma omkrets som Mattias, inklusive gäddhäng och allt. "Men när jag spänner har jag mycket större än dig, älskling," sa han. Som om det vore någon tröst!

Sen skulle jag iallfall prova det hära. Min PT tyckte att vi skulle börja med "Upper body workout" med fokus på armarna - nähä? Då plötsligt står det nån tjockis i en träningssal - som jag förstår ska föreställa mig enligt måtten jag angett - och jag skulle flexa och spänna och hoppa och stretcha. Det var så oerhört jobbigt att jag trodde att jag skulle dö. Dö, på riktigt!

Men skam den som ger sig. Min PT vill att vi ska träna igen idag, och att vi ska köra "Cardio-training." Men först ska jag åka och storhandla. Vet inte hur jag ska orka bära alla kassar med denna träningsvärk bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy f-n va jävla rolig du är! Get in shape for Thailand or die!