lördag 10 september 2011

Här ligger lilla Love, som för...

... första gången i år gått och lagt sig frivilligt. Där ser man! Lite feber kan göra underverk.

Fast nu är det mitt på dagen så han borde inte vilja sova. Han borde också vilja äta lite mer än den halva banan han tryckt i sig idag.

Men fantasin är intakt. "Mamma, jag har feber," piper han. "Jag har feber på halsen. Jag fick det efter att jag gick på lavan på verkstan. Jag har ont i tån också. Det var någon som kastade eld på min fot."

När jag frågar varför han inte ligger och gosar med hunden längre; varför han lagt den så långt ner i sängen svarar han att "Hunden är aldrig tyst. Han bara tjatar på mig hela tiden. Och så vill han kanske bita mig i magen (suck)."

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart,vilket författarämne!!!!
Kram farmor!