måndag 12 september 2011

Febern toppade nu inatt, när...

... Love vaknade halv två och var kokhet. En shot flytande alvedon efterföljdes av lite saft eftersom Love var så törstig. Slurp, slurp och uäck! upp igen i en våldsam stråle. Torka kräks, byta pyjamas och sängkläder, och när jag står mitt i den där sömndruckna röran, viskar Love "Vad fin du är, mamma. Du har så fint hår. Du är en gullispluttis", och jag började skratta och Love började skratta, och så hade vi faktiskt rätt så kul där mitt i natten. Och Love fortsatte att tugga om Thailand och marsvin och farfar och den andra gullispluttisen Malin ända tills jag skrattat färdigt och sa att vi kanske måste sova igen nu.

Och imorse vaknade han med strax under trettioåtta, så idag lägger vi pussel och äter glass och badar skumbad och har det rätt så gott faktiskt.

Inga kommentarer: