onsdag 2 mars 2011

Idag kände vi att...

... alla bacillusker med råge definitivt försvunnit från vår familj. Därför kunde vi ta oss bort till Hjelte residence för att hälsa på lilla Isac! Så fin, så liten, så ljuvlig. Men han är ingen internetbebis, så jag får titta på alla fina kort och ha honom i hjärtat istället.

Mattias är dönervös för att jag ska få för mig att skaffa en liten fyra nu. Barnen vill gärna ha ett syskon till också. Men det går inte. Vi skulle bli bankrutta om vi skulle behöva köpa allt till en ny bebis, nu när vi successivt gjort oss av med allt. Och det är ju en slags process det också, att göra sig av med spjälsängen och skötbordet och allt annat, det blir ett avslut liksom.

Nä, nu är vi färdiga med bebisar. Eller inte. Vi får väl se om ett par år eller så. Jag har ju varit mamma i hela mitt vuxna liv - Molly föddes när jag nyss fyllt tjugo - så det kommer bli oerhört konstigt när alla barn är så stora och man plötsligt inte är viktigast i livet för någon. Och vem är man då? Vad gör man liksom?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du lilla, min sista bebis, såna tankar hade jag också, så ofta, när inget finns att plocka upp, allt ligger där det ska, inga barn som kommer hem, m.m.m.m.
Men tänk vad billigt allt blir, allt ni slipper köpa och hur mycket ni kan resa och shoppa för alla dessa pengar som blir över :)

Kram Mamma

Anonym sa...

Tycker vi skaffar mer ja! /theres