torsdag 24 mars 2011

Häromdagen var jag på...

... stan, för första gången på evigheter. Jag skulle in och köpa nya jeans till Ludvig, vars ben har förvandlats till storkben bara över natten. Och helt plötsligt var det fjorton plusgrader och jag fick sådana vårkänslor att jag bara liksom råkade köpa ljuvliga pastelliga muffinsformar på Lagerhaus och en engelsk pelargon att ha på soffbordet.


Och så dras jag ju som en magnet till Paviljongen, jag kan liksom inte rå för det. Och nu finns det både fantastiskt porslin från Gerbera och underbara doftljus från Munkholm som bara stod på hyllan och skrek: "ta mig! ta mig!" och jag är ju inte den som är den. En liten snacksskål och ett Pink Champagne-ljus blev det.

Och nu finns det alltså ännu en anledning att gå till Paviljongen att handla, tyvärr.

Inga kommentarer: