söndag 13 december 2009

Jag blir inte riktigt klok...


... på valmöjligheterna i samband med USA-resan. Vi skulle kunna åka till Las Vegas... eller till Västindien... eller också bara stanna i Florida en vecka och ha det rätt gött.


Mitt drömscenario är att vi stannar i Florida, helst med några goda vänner.
Vi hyr en bil och cruisar runt, och stannar på platser som verkar intressanta för stunden.
Inga planer alls, närmsta motell duger gott.
Och vi åker cab och hånglar i bilen och mitt hår rufsas till i vinden.
Vi köper onödiga grejer på outlets bara för att det är så billigt.
Vi stannar på truck stops och dricker tequila och pratar med några locals,
som tycker vi är några udda figurer som pratar ett exotiskt språk.
Vi solar och badar och ligger med varann varje dag.
Vi äter american breakfast platters på Danny's och skrattar åt husvagnsfamiljen som sitter vid bordet bredvid.

... och här någonstans tycker Johanna att det är en 30-års kris som talar. Eller också har jag sett för många teenage roadtrip movies, inte vet jag.

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Fast white trash tjejen inom mig saknar en god burgare på ett Truckstop ibland. :-D