tisdag 1 december 2009

Hemma med Love...

... idag. Han har ju den där förbannade hostan som aldrig kan ge med sig. Igår på pysselkvällen sa snälla fröken M till mig att "det är ju många som hostar nu... och det blir aldrig bättre heller när alla smittar varann" - precis efter att Love lugnat sig efter en rejäl hostattack. Okej, jag fattar vinken.

Tänkte ta med honom för en koll på vårdcentralen idag. Då var den stängd för planering. Va!? Så jag fick ringa till en närliggande vårdcentral där jag fick prata med en snorkig sjuksköterska som upplyste mig om att det här absolut inte var akut, för hade han hostat i en månad kan han lika gärna gå två dagar till. För de hade inte tid med sånt här när de håller på med svininfluensavaccinationen.

Så han är inte så akut sjuk så vi kan åka med honom till akutmottagningen.
Inte heller så akut sjuk att vi bör åka med honom till kvällsmottagningen på vårdcentralen.
Han är för stor för att åka till barnakuten.
På BVC tar de inte emot sådana fall.
Och inte heller är han välkommen till vårdcentralen, dagtid, efter tidsbeställning.

Jag kan säga att jag blev så jävla sur att jag slängde på i örat på den jävla surmuttan.

Inga kommentarer: