lördag 15 augusti 2009

Man kan säga att...

... gårdagens alkoholintag var uppdelade i olika stadier. Jag var lite självgod för en gångs skull och placerade mig själv på nästan vartenda kort.

1. Kom hem till födelsedagsbarnet Palle, som inte alls hade några planer på att gifta sig denna afton. Drack två cider toksnabbt för vi skulle med en buss till okänt resmål. Började drömma mig bort till Maldiverna. Hamnade på Statt mitt i stan.


Mattias och Peter på bussen

Anki och Stefan

2. Välkomsttal. Alla skålade i champagne utom jag som hade mycket svår magknip av raketcidern. Tydligen hamnade vi mitt i ett välregisserat skådespel där vi skulle lösa en mordgåta. När jag tittade på mordoffret så visade det sig vara min kompis Malin som är festvåningschef på Statt. Hon var ett ganska vackert lik.


3. Middagen. Jag drack ramlösa. Alla andra drack vin. Började nästan bli bakfull. När alla tre rätterna var serverade och uppätna, var folk överlag ganska lyckliga. Utom jag. Som hade en väldig längtan efter att baren skulle öppna så vi kunde snacka sprit.

4. Under kaffet kom det en trubadurtyp och skulle underhålla med Lasse Berghagen-hits och annat. Men då stod jag inte ut längre. En snäll servitris sprang ner och hämtade mjölk, jag drack fyra White Russian på raken och sedan var partyt igång.
Stefan och Jerker

Anna

Det var galet roligt att festa med Lindström igen!
Anki, Anna och någon med stor mage - tror det är Peter.
Som sagt - sjukt roligt...
Peter och jag

Titti och födelsedagsbarnet himself, Palle


Bäckwall och jag
5. Under ett tillfälligt dip fick vi för oss att vi skulle svira vidare. Hamnade på Harrys, vilket kan ha varit en nära-sömnen-upplevelse. Drack en WR till, och gick sedan tillbaka till festen. På vägen träffade vi två pojkspolingar som vi undrade om vi kunde få följa med till Arena på skumparty. "Ja, men de tror nog att ni är våra mammor," svarade de då.
Jag och mina två söner.

6. Tillbaka i värdparets hus. Bussen stannade på vägen och hämtade två kartonger fulla med hamburgare. Här började jag tackla av, sakta men säkert. Åt lite, satt och pratade och gosade med en liten valp. Sen var det hemgång och godnatt. Var i säng strax efter kl 03. Hurra!
Titti och jag

Djupa diskussioner. Kanske.

Kärlek mellan två fulla personer är fin den med.

Sist men inte minst har vi då en bild på Anna och My Little Pony.

Inga kommentarer: