söndag 15 januari 2012

Mattias mamma har gjort...

... en väldigt fin tradition av att varje år ge honom en bok av årets Nobelpristagare i litteratur i julklapp. Jag tror att jag kommer sno idén till mina egna barn faktiskt.

Men iallafall. Jag är ju väldigt okulturell. Jag är nästan bara intresserad av fulkultur. Jag har aldrig plöjt mig igenom några litterära mästerverk eller tittat på obegripliga pjäser. Jag kan typ bara svara på frågor om vem som vann första säsongen av Baren och sånt. Och när jag läser vill jag bara ha glättiga och lättsmälta historier - gapa, tugga, svälj, ja tack - för det är allt jag orkar med.

Fast ikväll när jag låg i badet så ropade jag in Mattias i badrummet så han fick läsa lite dikter från Tomas Tranströmers Sorgegondolen för mig, och det var fint. Så nu är jag jävligt boostad alltså. Och så får jag lite sämre samvete när jag kollar på Ice loves Coco ikväll.

1 kommentar:

Chinmay Sahoo sa...

Its your gratefulness for affixing and giving out your blog with all of us its really intersting and informative .


Hanuman Chalisa Yantra | Body Buildo | Fair Look | Slim Pro | Sandhi Sudha | Hot Shapers | Step Up Height Increaser